Afhalen en bezorgen

De openingstijden van de apotheek vindt u hier. We doen er alles aan om de wachttijd in de apotheek zo kort mogelijk te houden door zo efficiënt mogelijk te werken. Daarbij hebben wij de gratis service om bij u thuis te bezorgen en u kunt gebruikmaken van de medicijnautomaat. Buiten de openingstijden hebben we ook nog onze dienstapotheek. U kunt dus altijd terecht. Dat noemen wij 24/7-service.
Thuisbezorging kost u niets. Als u niet thuis bent als wij langskomen, kunt u ook kiezen voor brievenbusbezorging of bezorging bij de buren. Ook dat is gratis. Omdat het kan zijn dat u een eigen bijdrage verschuldigd bent voor uw geneesmiddelen, vragen wij u vooraf om een machtiging af te geven. Dat doet u online.
U kunt de geneesmiddelen ophalen in de apotheek. Dat kan aan de balie, of u kiest voor de (gratis) medicijnautomaat. Laat u ons dat dan weten?

Apotheken van 24-7medicijnen.nl

Dat klopt. De openingstijden van de apotheken vindt u hier. Tegelijkertijd hebben we ook de dienstapotheek. Daar kunt u buiten openingstijden terecht. Daarbij heeft u bij ons de mogelijkheid uw medicatie af te halen van de medicijnautomaat. U kunt dus 24 uur per dag en zeven dagen per week uw geneesmiddelen afhalen. Hét grote voordeel van de samenwerkende apotheken voor u, is dat u altijd ergens terechtkunt. We delen kennis en we werken intensief samen in de regio. En de samenwerkende zorgverleners kennen u door het lokale karakter van onze zorg. Oftewel: u krijgt de beste persoonlijke zorg.

Ander doosje

Het is moeilijk om een specifieke oorzaak aan te wijzen. Doordat wereldwijd de geneesmiddelenproductie is verschoven naar India, ontstaat er een grote afhankelijkheid van slechts enkele wereldwijde producenten. Als de productie daar dan stil komt te liggen, merken wij dat uiteindelijk ook in Nederland. In Nederland hebben we lage medicijnprijzen. Dat betekent dat ons land voor de farmaceutische industrie niet altijd aantrekkelijk is voor de afzet van medicijnen. Andere landen gaan voor bij de levering. Meer weten over de achtergronden van de geneesmiddeltekorten? Klik dan hier.
De apotheek heeft dagelijks te maken met geneesmiddelentekorten. Toch doen wij er alles aan om u bij een tekort, een passend alternatief aan te bieden. Als het medicijn dat u gebruikt, opeens niet meer leverbaar is, is er een aantal opties:
  1. U krijgt een geneesmiddel met dezelfde werkzame stof en sterkte, als dat voorhanden is
  2. Als er geen alternatief beschikbaar is, overleggen we met uw arts. Wij bespreken dit met u. U hoeft dus niets te doen.
Dat kan alleen in de uitzonderlijke situatie dat uw huisarts en de apotheker gezamenlijke vaststellen dat er sprake is van een medische noodzaak. Dat kan bijvoorbeeld als u een allergie heeft voor afwijkende hulpstoffen.
In het geval er geen alternatief beschikbaar is, doet de apotheek een poging om het in het buitenland te bestellen.

Herhaalmedicatie

Maak eerst een keuze: kiest u voor automatische herhaling, wilt u zelf via app of web herhalen of liever via de vaste telefoon? En meld u dan aan!
Heeft u al een account op Mijngezondheid.net? Zo nee, maak een account aan. Daar kunt u de gegevens wijzigen. Maar u mag ons ook een e-mail sturen, kies daarvoor eerst de apotheek.
Heeft u al een account op Mijngezondheid.net? Zo nee, maak een account aan. Daar kunt u de gegevens wijzigen. Maar u mag ons ook een e-mail sturen, kies daarvoor eerst de apotheek.

Kosten en vergoedingen

Uw zorgverzekeraar bepaalt welke geneesmiddelen hij vergoedt. Dat betekent dat u soms moet bijbetalen. De apotheek volgt verplicht het beleid van uw zorgverzekeraar.
In de meeste gevallen vergoedt de zorgverzekeraar één merk van hetzelfde soort geneesmiddel. Dit noemen we het zogeheten preferente merk. Lees meer over het preferentiebeleid.
U kunt uw arts vragen om een medische noodzaak af te geven voor een ander merk. Is die medische noodzaak er niet volgens de arts of apotheker? Dan moet u medicijnen van dit merk zelf betalen.

Medicatie niet leverbaar

Dat kan alleen in de uitzonderlijke situatie dat uw huisarts en de apotheker gezamenlijke vaststellen dat er sprake is van een medische noodzaak. Dat kan bijvoorbeeld als u een allergie heeft voor afwijkende hulpstoffen.
In het geval er geen alternatief beschikbaar is, doet de apotheek een poging om het in het buitenland te bestellen.

Medicijnrol

Neemt u dan contact op met de apotheek, wij passen in overleg met uw arts de medicatie in de rol aan.
Neem contact met ons op. Wij adviseren u wat te doen.
U kunt bij ons een ‘vakantierol’ aanvragen. Dan krijgt u eenmalig voor een maximale periode van vier weken uw medicijnrol mee. Let op: als u medicatie gebruikt waar speciale douanepapieren voor nodig zijn regel dat dan op tijd. Hoe u dat doet, leest u hier.
Ja dat kan. Aanmelden voor bezorging? Dat regelt u hier.Uw medicijnrol kunnen we ook via de medicijnautomaat beschikbaar stellen. Dan kunt u deze 24 uur per dag en 7 dagen per week afhalen. Let op: controleer eerst of uw apotheek over een automaat beschikt.
Icon